Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Kamis, 10 September 2009

Okinawa Churaumi Suizokukan



















The Okinawa Churaumi Aquarium (Okinawa Churaumi Suizokukan), located in Okinawa, Japan, is the world's second largest aquarium behind the Georgia Aquarium in Atlanta.
Contents

The aquarium is a part of the Ocean Expo Commemorative National Government Park located in Motobu, Okinawa. The main tank called the 'Kuroshio Sea' holds 7,500-cubic meters (1,981,290 gallons) of water and features the world's second largest acrylic glass panel, measuring 8.2 meters by 22.5 meters with a thickness of 60 centimeters. Whale sharks and manta rays are kept amongst many other fish species in the main tank.

On 16 June 2007 at 10:25 PM a manta ray was born at the aquarium after a gestation of 374 days.

The aquarium is one of very few that keep whale sharks in captivity, and is currently trying to breed them.

The Aquarium has a selection of activities ranging from a museum to a historic village. In addition to the Aquarium there are two different dolphin shows in which you can touch them and watch them perform in a show. There is also a manatee exhibit featuring manatees presented to the aquarium by the Mexican government. A recently closed exhibit featured assorted sharks. There is also Emerald Beach which is accessible by the 200 Yen Tram. The Botanical Gardens is just a little walk away from the Aquarium.

Indonesia Ver :

Churaumi Okinawa Aquarium (Okinawa Churaumi Suizokukan), terletak di Okinawa, Jepang, adalah akuarium terbesar kedua di dunia setelah Georgia Aquarium in Atlanta.

Aquarium ini adalah bagian dari Ocean Expo Commemorative National Government Park yang berlokasi di Motobu, Okinawa. Tangki utama disebut 'Kuroshio Sea' menampung 7.500 meter2 (1.981.290 galon) air dan memamerkan panel kaca akrilik terbesar kedua, dengan ukuran 8,2 meter dan 22,5 meter dengan ketebalan 60 cm. Paus dan manta disimpan bersama dengan berbagai spesies ikan lain di dalam tangki utama.

Pada tanggal 16 Juni 2007 pukul 10:25 sebuah Manta lahir di akuarium setelah kehamilan selama 374 hari.

Akuarium adalah salah satu dari sangat sedikit tempat untuk menjaga paus tetap di penangkaran, dan saat ini mereka mencoba untuk mengembang biakkannya.

Aquarium ini memiliki pilihan kegiatan mulai dari sebuah museum bersejarah. Selain Aquarium ada dua macam pertunjukan lumba-lumba di mana Anda dapat menyentuh mereka dan melihat mereka tampil di sebuah pertunjukan. Ada juga pameran yang menampilkan manatees yang dipersembahkan oleh pemerintah Meksiko. Sebuah pameran tertutup baru-baru ini menampilkan berbagai macam ikan hiu. Ada pula "Emerald Beach" yang dapat diakses dengan hanya 200 Yen Tram. Untuk Kebun Raya dapat ditempuh dengan sedikit berjalan kaki dari Aquarium. (source:wikipedia.org)

wew di Indonesia ada juga sih sea world, tapi blum sehebat ini yach whwhwh..

if you wanna more details please visit:
http://www.kaiyouhaku.com/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar